Thursday, July 8, 2010

Formula Penting Bagaimana Nak Hasilkan Wang Dari Website Anda

Salam sejahtera...


Saya nak kongsi kepada anda formula sangat-sangat penting yang pelu ada pada website anda supaya Website Anda MENGHASILKAN WANG


WEBSITE = TRAFIK TINGGI = KUMPUL DATA PROSPEK = EMAIL CAMPAIGN DENGAN SISTEM AUTORESPONDER = $$$$$$ DUIT $$$$$$$


Cuba anda masuk kedalam alexa.com dan lihat website-website yang ramai pengunjungnya. Kenapa website itu ramai pengunjungnya? Satu hari berjuta orang masuk kesitu.


Lihat website yang paling tinggi rankingnya:
1. Google
2. Facebook
3. Yahoo
4. Youtube etc etc


Apakah sifat-sifat website ini yang menyebabkan ramai pelawatnya?


Adakah ianya cantik, penuh grafik, atau flash sana sini? Lihat macam google, simple sahaja. Yahoo pun sama.. Wikipedia pulak lagi la simple..Jika anda perhatikan betul-betul, sebenarnya kesemua website ini mempunyai 2 sifat utama yang menyebabkan web mereka sering dilawati:


1. Pertama PERCUMA
2. Kedua BERGUNA


Jika website anda mempunyai 2 sifat ini, saya yakin dengan sekelip mata website anda akan menjadi tumpuan ramai.


Jadi, perah otak anda untuk memberikan sesuatu yang berguna dan percuma berkaitan dengan produk anda. Contoh jika anda jual peralatan memancing secara online, buatkan satu ebook berkaitan dengan senarai kolam pancing berdekatan dengan kawasan anda. Dengan ini anda akan dapat lebih banyak lead dari trafik yang datang ke web anda..


Setelah anda mengumpul lead (email list) berkomunikasilah dengan mereka dengan baik.. berikan tips-tips disamping buat soft selling kepada mereka. Gunaka tools Email Marketing Autoresponder. Ianya memang sangat berkesan dalam meningkatkan jualan.


Apabila website dah tinggi trafficnya dan anda dah punya banyak data prospek maka inilah masa anda.. Anda jual lah apa juga produk sekali pun mesti jalan sebab anda dah ada pengikut. anda tawarkanlah apa-apa juga program buat duit, pasti menjadi. Anda ajaklah mereka join program MLM, pasti meletop!.


Pendek kata kalau anda ada senarai perospek yang ramai, jual lah apa saja pun pasti laku.


Ok..itu sahaja FORMULANYA. tanyalah dengan mana-mana IM handalan tanah air. Tanyalah mana-mana Jutawan Internet. Tanyalah mana-mana IM dunia sekalipun... Semua pasti pengaplikasikan Formula Ini.


Saya tidaklah ternama, pun baru juga dalam bidang internet ni..cuma saya menulis apa yang pelajari dan saya aplikasikan.. Saya ikut resepi orang yang dah hasilkan wang dari internet. Sama juga macam resepi buat kek lapis.. kalau resepi kek lapis yang saya ikut tentulah hasilkan kek lapis, takkan teiba-tiba hasilkan dodol durian pulak.. ye tak :-)



Ok inilah bahan-bahan dalam resepi yang saya buat..

1. Ada website sendiri

2. Berupaya menarik trafik dan lead dari trafik tersebut.

3. Email Campaign dengan Autoresponder.


HASILNYA - Perniagaan autopilot dan bebas MASA & WANG!

ok.. jumpa lagi..

No comments:

Post a Comment