Sunday, June 27, 2010

Twitter - Microblogging berkuasa untuk menarik traffic ke website buat duit anda!

Hai.. Salam 1Malaysia..

Lama juga saya tak menulis disebabkan agak sibuk dengan bisnes offline saya (buat tshirt printing), kursus buat website dan juga supporting members.

ok hari ni saya nak cerita sikit tentang Microblogging - Twitter.

Sebelum tu Follow saya di http://twitter.com/jejakjuta

Microblogging telah menjadi salah satu trend yang terbesar dalam rangkaian sosial dan diguna juga sebagai salah satu strategi untuk membuat duit secara online. Twitter adalah salah satunya yang paling banyak digunakan dan menjadi alat pemasaran yang kuat jika digunakan dengan betul.

Ini adalah Kuncinya: Menggunakan Twitter untuk menjana wang online adalah bermaksud menarik traffic website anda dimana disitulah pelawat akan mengambil tindakan untuk membeli atau menyertai program 'buat duit' dan seterusnya menjana wang ke poket anda. Micro blogging memberi anda peluang untuk menyasarkan audiens anda dan membina hubungan rapat, secara tak langsung memberi implikasi kepada laverage yang sangat besar.

Salah satu trik yang paling efektif untuk menggunakan Twitter untuk membuat wang online adalah dengan menggunakan Twitter untuk mendorong orang untuk artikel yang anda sudah diposting di blog anda (s). Blog adalah sangat dinamik dan membolehkan anda untuk terus menambah kandungan baru dan relevan secara per jam, harian, atau mingguan. Ini membuat anda sentiasa update dan membolehkan anda membina loyalty visitor dan membuatkan mereka datang dan datang lagi...

Pelawat-pelawat anda yang setia ini akan memperkenalkan kepada rakan-rakannya dek kerana maklumat artikel tersebut berguna dan mereka juga akan fowardkan kepada orang lain lagi dan inilah yang dinamakan viral marketing.

Di sinilah blogging mikro benar-benar bersinar kerana nombor satu hal yang perlu anda ketahui untuk membuat wang online adalah bagaimana mendapatkan orang yang tepat untuk melawat laman anda . Twitter dan laman blogging mikro akan membantu anda untuk mendapatkan trafik lebih pantas dari hampir semua bentuk marketing percuma yang lain.

Berikut adalah cara kerjanya:

Twitter dapat membantu anda menghasilkan trafik dengan dengan cara memberitahu semua pengikut melalui posting yang dibuat. Tip baik ketika melakukan posting ini adalah berbentuk keyataan atau soalan, bukannya arahan. Salah satu contohnya mungkin begini "Adakah anda menjalankan email campaign untuk menukarkan pelawat menjadi pelanggan? "Masukkan link anda di sini".

Ini hanyalah satu daripada banyak cara untuk menggunakan Twitter untuk membuat wang secara online dengan mengarahkan trafik ke blog anda, atau landing page anda, atau laman web perniagaan anda. Gunakanlah kreativiti anda dalam memanafaat microblogging ini dalam mengalihkan trafik ke web buat duit anda..

Follow saya di http://twitter.com/jejakjuta


.
.
.

No comments:

Post a Comment